مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی
دسته بندي :
علوم انسانی »
حسابداری
مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی
کاملترین در سطح اینترنت
تعداد صفحات : 51
فرمت : word (قابل ویرایش)
رفرنس دهی استاندارد
منابع فارسی و انگلیسی دارد.
تحقیقات داخلی و خارجی دارد.
فصل دوم:ادبیات تحقیق
2-1)مقدمه 13
بخش اول:بانکداری الکترونیکی
2-1-1) بانکداری الکترونیکی 15
2-1-2) انواع بانکداری الکترونیکی 15
2-1-3)خدمات بانکداری الکترونیکی 16
2-1-4) سطوح بانکداری الکترونیکی 18
2-1-5 )زیرساخت های مورد نیاز تکنولوژی بانکداری الکترونیکی 19
2-1-6)مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی 22
2-1-7)بانکداری الکترونیکی در ایران 23
بخش دوم :بانکداری موبایلی
2-2-1)مقدمه 25
2-2-2)بانکداری موبایلی 26
2-2-3)استانداردهای و پروتکل های مورد استفاده در بانکداری موبایلی 26
2-2-4) خدمات ارائه شده در بانکداری موبایلی 28
2-2-5) فناوری موبایل 29
2-2-6 )روش های ارائه خدمات بانکداری موبایلی 30
2-2- 6-1) بانکداری SMS 31
2-2-6-2) بانکداری WAP 31
2-2-6-3 ) بانکداری موبایلی PDA 32
2-2- 6-4) بانکداری موبایلی با کیت ابزار – SIM 32
2-2- 6-5 )بانکداری موبایلی با جاوا 32
2-2- 7) مزایای بانکداری موبایلی 33
2-2-8) معایب بانکداری موبایلی 34
2-2-9)چالشهای بانکداری موبایلی 35
2-2 -10 ) مدیریت امنیت اطلاعات ضرورت حیاتی بانکداری موبایلی 38
2-2- 11 ) حفاظت سه بعدی از اطلاعات سازمان 39
2-2 -12 ) تمرکز بر امنیت 39
2-2 -13 ) تأیید اعتبار مشتری در بانکداری موبایلی 40
2-2- 14 ) نظارت برتداوم ارائه خدمات 40
2-2-15) قصد رفتاری در بانکداری موبایلی 40
2-2-16) سودمندی ادراک شده 41
2-2-17)سهولت استفاده ادراک شده 41
2-2-18) ریسک 42
2-2-19) ریسک پذیری 42
2-2-20) منابع ریسک 44
2-2- 21) ابعاد ریسک 44
بخش سوم:مدل وپیشینه تحقیق
2-3-1) مدل پذیرش تکنولوژی(TAM) 49
2-3-2)پیشینه تحقیق 50
2-1)مقدمه
به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه های مختلف اقتصادی و بازرگانی، تأثیرات شگرف این پدیده را بیش از پیش نمایان ساخته است. رشد و گسترش روز افزون فناوری اطلاعات، انقلابی را در ابعاد مختلف زندگی انسانها و عملکرد سازمانها ایجاد کرده است .ظهور انفجار گونه اینترنت به عنوان یکی از کانالهای اصلی توزیع جهان گستر کالاها، خدمات و حتی مشاغل مدیریتی و حرفهای ( 2001Druker,) از یکسو و افزایش تقاضای دسترسی به اینترنت برای در یافت اطلاعات و خدمات که موجب تحت تأثیر قراردادن روش های کار و زندگی شده است (2001Carrow,). از سویی دیگر موجب بروز پدیده هایی چون کسب و کار الکترونیک ، تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک شده است. و تحولات چشمگیری در عرصه بانکداری در جهان به واسطه الکترونیک حاصل شده است خدماتی از قبیل بانکداری اینترنتی، بانکداری موبایلی و... این امر ما را ترغیب می کند که نگاهی دقیقتر به ویژگی های مختلف این صنعت داشته باشیم.
بنابراین شایسته است در بازار رقابت کنونی بانکها هرچه سریعتر برای حفظ مشتریان خویش چاره اندیشی کنند . بانکداری امروز شیوه های نو آورانه ، مشتری مدار مؤثر ، ارائه تکنولوژی های کار آمد و سرویس دهی و خدمات مورد نظر مشتری را طلب می کند که هر بانکی در این امور موفق تر عمل کند در بازار رقابتی نیز موفق به جذب منابع بیشتر و در نتیجه دوام با بقای دائمی و بهره وری بالاتر خواهد شد. و این در حالی است که بانکداری الکترونیک و زیر مجمو عه های آن اثر بخش ترین گزینه فراروی بانکها برای تحقق این اهداف است(دهدشتی، 1388،98). در این فصل به مرور تئوری ها ونظریه ها ی مربوط به متغیرهای تحقیق پرداخته می شود در بخش نخست به بانکداری الکترونیکی وتاریخچه و تعاریف آن ، در بخش دوم بانکداری موبایلی به طور تخصصی بحث خواهد شد و بخش سوم نیزبه مدل و به پیشینه تحقیق پرداخته می شود.