پاورپوینت سی پی یو (CPU)

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

پاورپوینت سی پی یو (CPU)


فرمت فایل : pptx

قابل ویرایش

تعداد اسلایدها :   16   اسلاید


بخشی از اسلایدها :

سی پی یو یا به عبارتی واحد پردازشگر مركزی در حكم مغز و اداره‌ کننده‌ی كامپیوتر است و مسئولیت انجام محاسبات ریاضی داخلی كامپیوتر و فرمان دادن به دیگر اجزا را به عهده دارد.
سی پی یو محاسبات داخلی كامپیوتر را به وسیله ی دو عدد ۰ و ۱ ( صفر و یك ) انجام می‌ دهد. كلیه ی قطعات داخل كامپیوتر برای انجام كارها و محاسبات خود نیازمند این قطعه ی كوچك هستند كه این ارتباط را از طریق خطوطی با نام
IRQ (درخواست وقفه) برقرار می كنند. ساختمان داخلی سی پی یو ها نیز متشكل از ترانزیستور های بسیار ریز است كه به تعداد بسیار زیاد و دقت بسیار بیشتر در كنار هم قرار داده شده اند. برای مثال یك سی پی یو متعلق به كمپانی اینتل با سرعت ۳.۴ گیگا هرتز متشكل از ۱۲۵ میلیون ترانزیستور كنار هم قرار داده شده است كه سایز هر كدام از آن‌ها ۹۰ نانو متر معادل ۰.۰۹ میكرون است! رقم هایی اعجاب انگیز كه حاكی از پیچیده و آسیب پذیر بودن ساختار این قطعه دارند.

از دیگر مشخصات و اصطلاحات این مبحث می‌توان به BUS اشاره كرد. واحد پردازشگر مركزی برای ارتباط با دنیای خارج خود می‌تواند به حجم خاصی اطلاعات را دریافت و یا ارسال كند. این گذرگاه را با نام باس می ‌شناسیم و یكای آن را مگاهرتز می نامیم.
Cache (كش):

 كش به حافظه ای بسیار سریع و گران قیمت گفته می‌شود كه همیشه مقدار كمی از آن در سی پی یو تعبیه می‌شود. كار كش نگهداری برای سی پی یو است كه در هنگام پردازش اطلاعات به آن‌ها نیاز سریع دارد.

جایگاه پردازنده:

پردازنده معمولاً بر روی شبکه ای از سوراخ های کوچک بر روی مادربرد قرار می گیرد. به طور کلی تراشه گیر، محلی برای نصب پردازنده یا هر نوع آی سی است.
پردازنده معمولاً روی مادربرد لحیم نمی شود تا بتوان آن را ارتقا یا تعویض نمود.
دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 4821 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:1,124 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: